Voordelen van een CRM-systeem voor journalisten

CRM-software is niet meer weg te denken uit de meeste bedrijfstakken. Deze intelligente systemen zijn een uitkomst op het gebied van klant- en relatiebeheer, marketing en communicatie. Ook voor journalisten is een CRM-systeem van een gespecialiseerd bedrijf als Lime technologies een geweldige tool om sneller contact te leggen met bronnen, informatie op te slaan en te overleggen met collega’s en redacteuren. Een CRM-systeem gebruiken, levert een journalist de volgende voordelen op.

1. Belangrijke informatie bewaren

Een CRM-tool van Lime technologies biedt één centrale, overzichtelijke plaats om alle ingewonnen data te bewaren. Een journalist kan alle e-mails, digitale knipsels en rapporten met één klik in het systeem zetten. Daarna is het een fluitje van een cent om de gewenste info weer terug te zoeken, dankzij de overzichtelijke indeling en het sterke zoeksysteem van een CRM-systeem. De productiviteit stijgt daardoor sterk en het werk van de journalist wordt bovendien leuker.

2. Op de hoogte blijven van alle nieuwsbronnen

Een geavanceerd systeem van Lime technologies biedt de mogelijkheid om automatisch nieuwsbronnen, zoals nieuwssites, social media en updates van bedrijven, te volgen. Door het instellen van de juiste zoekfilters druppelt relevante informatie uit het vakgebied van de journalist direct de mappen van het CRM-systeem binnen. Dat geeft de mogelijkheid om meteen in te springen op nieuws zodra dat beschikbaar wordt, en scheelt erg veel handmatig zoekwerk op internet.

3. De beste tool voor persoonlijke relaties

Deze software kan alle denkbare klantgegevens vastleggen, zodat het als een digitale kaartenbak of klapper functioneert. Beter nog: de oplossingen van Lime technologies maken het mogelijk om relaties met contacten warmer en persoonlijker te maken. Bij de uitgebreide info die in het systeem wordt vastgelegd horen namelijk ook de inhoud van telefoongesprekken, de onderwerpen waarin een contactpersoon gespecialiseerd is, de laatste chats of e-mailtjes met elk contact – en nog veel meer. Daardoor wordt het makkelijk om met iemand op een persoonlijk niveau te praten en een langdurige relatie op te bouwen.

4. Automatische analytische gegevens verkrijgen

Journalistiek draait om informatie, maar ook om sales. Een bericht moet scoren en interesse wekken, en nieuwe abonnees opleveren. Een CRM-tool van Lime technologies heeft speciale menu’s die zulke belangrijke informatie ophaalt en op een overzichtelijke manier weergeeft. Een journalist kan zo snel zien welk van zijn artikelen de meeste views opleveren, hoeveel interactie een op social media heeft aangetrokken, en of de SEO van zijn blogposts goed genoeg is.

5. Slimme follow-ups

Een CRM-tool helpt de journalist ook om een planning te maken voor toekomstige contactmomenten. Een verzoek om een update over een bepaalde nieuwssituatie, een herinnering aan een voorgenomen samenwerking of gewoon een bedankje voor een bewezen dienst: de planningsmogelijkheden van de tools van op social media zijn erg uitgebreid. De journalist krijgt automatisch een reminder om een follow-up uit te voeren, en kan zo makkelijker werken aan het verstevigen van de relaties met zijn contacten.